π™…π™€π™π™‚π˜Ώπ™π™€π˜Όπ™ˆ π™‘π˜Όπ™‰ 𝙑𝙑 π˜Ύπ™ƒΓˆπ™‘π™π™€π™ˆπ™Šπ™‰π™ π™‰π˜Όπ˜Όπ™ π™„π™‰π™π™€π™π™‰π˜Όπ™π™„π™Šπ™‰π˜Όπ˜Όπ™‡ π™π™Šπ™€π™π™‰π™Šπ™Šπ™„ π™‘π™Šπ™Šπ™ π™‚π™Šπ™€π˜Ώπ™€ π˜Ώπ™Šπ™€π™‡!

4 oktober 2023 11:00

(Beleefkerkrade.nl) Het jeugdteam JO19 van vv ChΓ¨vremont gaat tijdens het Paasweekend 2024 deelnemen aan een internationaal voetbaltoernooi in Dresden in Duitsland. Naast de sportieve strijd wordt ook voor het goede doel gestreden voor veilig toegang tot water in EthiopiΓ«. Tijdens de officiΓ«le opening van het toernooi zal d’r Joep worden overhandigd aan de OberbΓΌrgemeister van Dresden, als dank voor de gastvrijheid. Wethouder Tim Weijers (Stadsmarketing) stelde daarvoor onlangs namens de gemeente Kerkrade d’r Joep ter beschikking aan JO19-teammanager RenΓ© Leurs.

2023
Afgelopen jaar reisden de Olympianen, toen nog als JO17-team, met een volle bus naar München, waar ze helaas sportief gezien geen resultaat boekten. Qua beleving werd met bezoeken aan onder andere de Alianz Arena en het concentratiekamp in Dachau een geweldig weekend door het jeugdteam ervaren. Pasen 2024 volgt een tweede toer naar het German Football Festival in Dresden. “Komend jaar streven we ernaar om op sportief gebied wel een prijs mee te nemen naar Kerkrade!”, aldus René Leurs.

Goede doel

Daarnaast zal de JO19 tijdens het toernooi een bezoek brengen aan het Well Fair van de Neven Subotic Stiftung. De stichting genoemd naar de profvoetballer Neven Subotic stelt zich ten doel zoveel mogelijk waterputten in Ethiopië te realiseren zodat kinderen veilige toegang tot water krijgen. “Een sociaal maatschappelijk project waar onze boys hun best voor doen om straks een mooi bedrag te overhandigen”, geeft René Leurs aan. “De eerste overwinning is dus eigenlijk al binnen”.