Rene Trost nieuwe trainer vv Chevremont

7 januari 2023 12:15

Rene Trost wordt de nieuwe trainer van vv Chevremont. De 57-jarige oefenmeester zal vanaf het nieuwe seizoen in dienst treden bij Chevremont. Rene Trost tekent op sportpark D’r Kaffeberg een contract voor vier jaar.

,,In de zoektocht naar een geschikte hoofdtrainer is Chevremont na een zorgvuldig proces uitgekomen bij Rene. Zijn komst betekent voor ons de gewenste invulling voor de positie van hoofdtrainer. Het is een trainer uit de omgeving en die de club kent. Natuurlijk ook een trainer die al heel veel ervaring heeft opgebouwd als speler en als trainer. Wij zijn erg blij dat hij voor ons gekozen heeft want het is een trainer die past binnen onze visie en in ons lange termijnplan" Daarom ook het contract voor vier jaar.

Trost is geen onbekende op sportpark D’r Kaffeberg, in de jaren 80 speelde Rene Trost als jeugd speler al in het blauw en wit. Vanuit de jeugdadeling vertrok Trost naar Roda JC waar hij via de jeugd uiteindelijk meer als 300 wedstrijden in de hoofdmacht van de toen nog eredivisionist speelde. Na zijn actieve carriere als voetballer werd Rene Trost trainer in het betaalde voetbal en trainde hij met succes onder andere Roda JC, MVV, VVV-Venlo, Patro Maasmechelen en Lierse SK

Trost: “Chèvremont kwam met een prachtig doordacht plan en een kans om ook op de langere termijn te plannen en samen te werken. Dat komt precies overeen met hoe ik momenteel in het leven sta. Ik heb er oprecht zin in en bovendien maakt dit symbolisch de cirkel rond.”