Chevremont wint thuis van EFC

27 november 2022 21:30

Chevremont heeft vanmiddag de thuiswedstrijd tegen het hooggeklasserde EFC gewonnen met 2-1. De overwinning was op basis van de tweede helft dik verdiend, ondanks 0-1 ruststand in ons nadeel.

De eerste helft waren we niet scherp genoeg, EFC oogde feller in de duels. Aan de bal waren vaak te slordig en EFC was vooral gevaarlijk in de counter. Ondanks het matige spel, kregen we via Calvin Römer wel een grote kans, echter zijn inzet werd gered door de doelman. Na de 0-1, was het Mirsad Huric die zijn vrije trap knap gered zag worden door de keeper.

In de tweede helft moest er uit een ander vaatje getapt worden en dat gebeurde gelukkig ook. Meer strijd, meer beweging en meer overtuiging zat er nu in het spel van Chevremont. Het duurde wel nog even voordat Luc Roex de 1-1 binnen tikte.

De goed ingevallen Rodney Klinkenberg scoorde bijna de winnende, echter zijn inzet belande voor de voeten van Daniël Meijer, die uit de draai de bevrijdende treffer binnenschoot, 2-1. EFC kon geen vuist meer maken en dus bleven de drie punten op de Kaffeberg.

Chevremont doet goede zaken op de ranglijst, het passeert EFC en nadert de (verliezend) koploper Wittenhorst op drie punten. Volgende wacht de uitwedstrijd tegen de nummer 3 op de ranglijst: Volharding, dat vandaag won bij Susteren.