Billa Meisters overleden

6 januari 2022 8:30

Met grote verslagenheid delen wij u mede dat gisteren, op haar 84ste verjaardag, ‘onze’ Billa Meisters is overleden. Billa was een bekend gezicht binnen onze club. Niet in de laatste plaats omdat ze vele jaren op allerlei gebieden vrijwilligster was. Vrijwilligster bij Chèvremont maar ook elders, zoals bij de Luckerheidekliniek, kon er altijd een beroep op haar worden gedaan.

Bij ons heeft ze samen met haar man Kasper (‘Kep’) vele jaren de kantine beheerd en mochten alle teams na de wedstrijddagen de tenues inleveren en kregen ze deze weer spik en span retour voor de volgende wedstrijd. Wie herinnerd zich niet de waslijn achter het doel waar altijd wel een tenue hing te drogen! Ja want Billa & Kep waren onze buren, iets dat wel handig was bij de talloze ballen die over het doel en in hun tuin vlogen, of erger nog midden  in hun kippenhok ploften. Billa deed er niet moeilijk over en we mochten ze bij het poortje weer komen ophalen. Ze kon er enorm van genieten als haar clubje in beweging was, of het nu was dat omdat een team voetbalde of er een activiteit op of om het veld plaatsvond. Billa nam steevast op het hoekje van het veld dat aan haar huis grensde plaats en aanschouwde het met genoegen. Zeker in de jaren dat haar oudste zoon Arno op ons vlaggenschip acteerde was dat plekje voor haar gereserveerd.

Bij iedere club horen markante persoonlijkheden, ieder op zijn of haar manier. Billa was dat bij Chèvremont. Je wist wat je aan haar had. Als je ze nodig had was ze er. Zelfs toen het de laatste jaren iets minder ging met haar gezondheid nam ze toch de moeite om te komen kijken. We moeten haar nu voorgoed ‘adieë Billa’ zeggen en wensen Kep, haar zonen Arno & Peter, diens gezinnen, familie, vrienden en bekenden heel veel sterkte bij het dragen van het verlies en gemis.

Wij zullen haar nooit vergeten. Haar plekje in de Olympia historie is gereserveerd.

Namens bestuur en leden R.K.V.V. Chèvremont

Ben Paulissen