Pedagogiek stagiaire voor de jeugdafdeling Chevremont

14 september 2021 17:00

🙋🏻‍♂️We hebben een nieuwe stagiaire en die wil zich graag even aan jullie voorstellen..

Hallo, mijn naam is Mik Hendrix. Ik ben 21 jaar en studeer Fontys Pedagogiek in Sittard, derde leerjaar.
Voor mijn derde leerjaar heb ik gekozen voor de minor pedagoog in de sport. Voor deze minor heb ik VV Chevremont gekozen als leerwerkplek. Dit houdt in dat ik de komende 20 weken, vier avonden op de club te vinden ben.

Voor mijn opleiding richt ik mij met name op kinderen/jongeren van de leeftijd 0 tot en met 21 jaar.

Wat ga ik doen als pedagoog op de club?

Dit seizoen ben ik op de club te vinden om pedagogische taken uit te voeren. Dit houdt in dat ik mij bezig ga houden met het welzijn van de kinderen. Ik ga met name kijken hoe het pedagogische klimaat op de club is en waar nodig, mijn steentje bij zal dragen. Het pedagogisch klimaat betekent regels, structuur en dit zorgt voor voorspelbaarheid en rust. Dit heeft betrekking op de kinderen, maar ook op de trainers. Deze zaken bepalen de sfeer in het team. Daarom is het belangrijk dat alles in balans is.
Ook voor kinderen met individuele zaken kan ik te hulp staan. Ik zal het aanspreekpunt worden wanneer er op emotioneel gebied zaken voordoen.

Mochten er vanuit jullie, ouders/ opvoeders en trainers, vragen zijn, schroom niet en kom vooral naar mij toe. Ik hoop dat ik jullie allemaal snel zal mogen ontmoeten.

Tot op de club!

Groetjes Mik