Carnaval op Chevremont: Cv Olympia bestaat 5x 11 jaar

17 januari 2023 16:30

28 januari vind de jaarlijkse carnavals avond plaats van cv Olympia. De carnavalsvereniging van onze voetbalclub beleeft dit jaar een bijzonder seizoen. “D’r elveroad” bestaat namelijk 5x 11 jaar. Naast dit heugelijke feit zijn er dit jaar ook maar liefst vijf jubilarissen!

D'r CV werd opgericht in 1968 en in het eerste deel van 1969 werd Hein Scheins als allereerste prins ooit uitgroepen. Door de jaren heen groeide de bekendheid van der 'Jroeëse oavend'. Mede daardoor was men genoodzaakt om vaker van locatie te veranderen. De eerste avond werd gehouden in Oud Patronaat,  vervolgens was het cafe Kloth, cafe van der Heijden en cafe 'T Pumpje. In 2005 verhuisde men naar de huidige locatie, het Olympiahome oftewel de kantine, waar Rene Leurs als eerste prins werd uitgeroepen. De avond staat bekend om zijn 'grote' artiesten maar zeer zeker ook om de eigen optredens die ieder jaar op de buhne hun opwachting mogen maken.

Op zaterdag 28 januari worden de jubilarissen, Jos Leuchter (3x 11 jaar), Hans van Putten (3x 11 jaar), Loek Kluter (2x 11 jaar), Frank Stalman (1x 11 jaar) en Guillaume Weckseler (1x 11 jaar) in het zonnetje gezet. Tevens zal de huidige prins Lars Wolters na 3 jaar aftreden en plaats maken voor een nieuwe 'hoegheet'. Door Corona is na 2020 helaas geen avond meer gehouden en kan het feest eindelijk weer losbarsten.  De grote vraag is dan ook weer...Wie wordt 'D'r nuie prins?'

5E906DFF-20FC-407A-91E6-170B5930D68E.png