⏱ 𝙀𝙭𝙩𝙧𝙖 π™π™žπ™’π™š! "in gesprek met voetbalster en trainster Melissa Kemmerling!"

17 januari 2022 14:15

⏱𝙀𝙭𝙩𝙧𝙖 π™π™žπ™’π™š! is de nieuwe rubriek op onze website. In deze rubriek gaan we in gesprek met onze leden en kijken verder dan alleen het voetbal! Voor deze eerste editie spraken we met de 22 jarige Melissa Kemmerling, Voetbalster bij de Dames en trainster bij onze jeugdafdeling.

Je bent momenteel voetbalster en trainster binnen onze club..
Klopt, ik voetbal sinds juni 2013 met heel veel plezier bij Chevremont. Het beste seizoen van ons damesteam was in 2016, we werden kampioen en we speelden dat seizoen de bekerfinale.

Op welke Positie speel je?
Ik heb altijd achterin gevoetbald. In de achterhoede heb ik dan ook op elke positie, behalve laatste man, gehad. De afgelopen paar wedstrijden heb ik veel op het middenveld gespeeld.

Welk team train je?
Momenteel train ik samen met Bram en Duncan de 'Olympia mini’s'. Dit is het jongste team van de vereniging. We laten de kids op een leuke en speelse manier "kennis" maken met de club.

Je gaat ons in februari voor aantal maanden verlaten..
Dat klopt, voor mijn opleiding ga ik naar Curaçao.

Hoelang ga je precies weg?
In totaal ben ik een half jaar in Curaçao te vinden. Ik vertrek in februari en kom midden juli weer terug naar Nederland.

Welke opleiding volg je?

Ik volg de opleiding HBO Bachelor Pedagogiek op Fontys hogeschool. Momenteel zit ik in mijn derde leerjaar.

Wat ga je in Curaçao precies doen?
Ik ga in Curaçao stagelopen bij een crisisopvang. Bij deze crisisopvang worden kinderen tussen de 4 tot 12 jaar opgevangen. Elk kind komt hier vanuit een crisissituatie. Hierbij kun je denken aan kindermishandeling en/of seksueel misbruik. Mijn taak binnen deze stage is om de kinderen en ouders op te vangen en de kinderen een veilig thuis te bieden. Ik zal gedurende mijn stageperiode de kinderen begeleidden met dagelijkse taken (eten, slapen, naar school brengen), maar ook zal ik met de kinderen naar hun therapie en begeleiding gaan. Kortom ik vorm een veilig, tijdelijk thuis voor de kinderen.

Wat ga je t meeste missen aan ‘thuis’ of bij de club?
Het meeste ga ik natuurlijk mijn familie en vrienden missen. Het voetballen pak ik in Curaçao weer op bij een lokale voetbalclub. Ik zal wel zeker de vrijdag avonden in de kantine gaan missen met de nodige hapjes en drankjes.

Wat doe je nog meer in het dagelijks leven?
Ik hou van fotograferen, reis graag en doe nog aan fitness.

Heb jij ook een leuk, bijzonder of opvallend verhaal?  Of weet je iemand  voor  de rubriek '⏱Extra time!'  Laat het ons weten en stuur ons een e-mail.